12 November 2008

RBYC Memories


Date: 8/11/2008 (Saturday)
Venue: RBYC
Invited by: our Finance Manager

Invitation to: finance, admin, mgt staff + Ops Mgr, Emmanuel
Started: 8.00 pm

Seawal kul 7pm dah jalan dari rumah coz nak cari tempat... 1st tym ada invitation kat sana... dtg 15mins earlier.. so, tunggu2 geng n masuk sesama lerr... Ptgnya tu, mood mmg nda brapa baik... Tapi paksa jua tunjuk muka ku ani.. B4 ani, semua invitationnya ku rejek.. And, again, teingat jua appraisal ku yg bukan saja menyuruh aku 'tekun' bekeje, p di suruh jua improve my social contact with other staff... huh?? katanya, kalau biasa dgn org, senang nak buat keje.. mmg pun aku agree..taPi masalahnya aku mmg tak suka kan biasa bebanar dgn staff sana tu... coz i dun 1 2 b involved wiv our office politics... n mmg pun aku nda suka bisdurg yg baik2 d dpn, tapi d blakang mcm apa... rasanya aku pun patut cermin diriku ne... hahaha....


Greeted by our FM and the wife... As usual, lapas tu kitaorang (Melayu) suka lah membuking tmpt duduk dulu.. sementara yg bangsa 1 tu (C).. yg suka mengampu bos, hahhh.. ini lah peluangg nya menonjolkan diri... Malam atu ada jua dihidangkan dgn minuman syaitan tu.. and makanan pun ada gak... Inilah caranya durg menghancurkan bangsa melayu... Mana kan inda... Nampak dah kitaorg pakai tdung, di offer lagi dgn minuman atu... Mana respek durg kan bangsa kita?? And kalau nak tau napa aku malas2 kan accept invitation FM ne, ia penah pun hint yg ia tak suka bangsa kita... Kalau tgk d ofis, nmpk jua lah sikap nya yg pilih kasih atu... p apa lah buleh buat?? Kalau kita cakap, kita jua yang hancusss... Better diam jerr...
Menunggu durg beceta n mengampu, duhhh.... batah kali ah... hubby cbuk dgn bini no2 (camera)nyerr. Aku pun mmg mbawa cybershot ku... coz aku tau aku mmg akan berasa bosan tu.... so, i took several shots on the objects lah... saja suka2... pastu, pegi tegur org2 lah... admin staff pun sudah beckp2 coz dey wanted to support our footballers beraksi belawan PMO & Min of Energy malam tu jua... So, ada jua yg cabut lapas siap makan...
Makanan... really nda amazing... So, aku managed mengambil fried noodle yg karau atu... potato.. since nda lagi choice kan makan, aku pun tabakkk saja lah... makan aiskrim... baru lagi ne... sajuk rasa parutku... melayan rasaku yg boring ane....

Around 10pm, we pun minta diri kan balik... mmg durg paham pun kalau kami balik awal.. coz kami tgl nun jauh d tutong.. and anak2 g masih kecik... ada jua yg ikut join balik... hehe... Sempat gak FM kata nak minta all the photos dari hubby...



0 comments:

 

Eamy Copyright © 2008 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Ipiet Notez